31/8/08

Noves seccions

Anem afegint seccions al blog. Així hem afegit una secció de blogs interessants i/o que tenen relació amb la Part Alta. N'hi ha algun amb el qual, probablement, no sintonitzem massa però, en tot cas, coincidim, o ho hauríem de fer, en la defensa de la gent de la Part Alta, del nostre barri, per la qual cosa l'enllacem.
També hem afegit una secció de documents de treball amb una selecció de fotos, ubicades en el mapa, de cases abandonades i/o en mal estat. El llistat és un document de treball per la qual cosa, si creieu que falten o hi sobren cases us agrairem que ens ho feu saber.

Una de les imatges. Carrer Calderers, 9 Un autèntic perill pels veïns del voltant.

Finalment, també hem afegit una secció que enllaça amb imatges de la Part Alta. Imatges variades, en principi, de coses que no ens agraden.

entrada a la Plaça de les Dames i Vells. diumenge, 31 setembre a les 14 h.

28/8/08

Aparcament Jaume I


Aquest matí membres de la Junta de l'Associació de Veïns de la Part Alta s'han entrevistat amb l'alcalde de la ciutat i amb la regidora Dolors Herrera, presidenta de l'Empresa Municipal d'Aparcaments. La reunió convocada per l'Alcaldia ho ha estat per informar de la decissió de l'equip de govern envers l'aparcament Jaume I.
L'equip de govern ja té l'informe sobre la diagnosi de la situació financera i constructiva de l'aparcament Jaume I.
De l'informe, han explicat, es despren que l'aparcament no és viable: per enllestir-lo caldria invertir 7.300.000,00 euros més (ja es porten gastats més de 25,7 milions), tan sols tindria 250 places, el temps d'espera per recollir un vehicle podria arribar a les 5 hores, etc. En resum han explicat que en aquest moment tan sols hi ha un forat amb ferros (l'equivalent a un 35% de la instal·lació).
Davant aquest panorama l'equip de Govern ha decidit convertir l'aparcament en convencional, amb 350 places, una inversió d'entre 4,5 i 5,300.000,00 euros i al voltant de dos anys fins el seu acabament.

La Junta de l'Associació de Veïns ha manifestat el seu interès en conèixer les màximes dades de l'informe. També ha manifestat que considera imprescindible que l'Ajuntament denuncii al Jutjat les persones responsables d'aquest bony que ha generat un deute de 25,7 milions d'euros. Per altra banda, creiem que cal fer un aparcament al Passeig de Sant Antoni, oferir solucions als veïns que, de moment, no tenen aparcament, i convocar una consulta popular per tal que el veïnat de la Part Alta, en base a les diferents propostes que es puguion presentar, decideixi que cal fer amb el forat de Jaume I atès que un aparcament convencional sense sortida a l'exterior i amb inversió de més temps i diners genera força dubtes.

A la reunió hem aprofitat per manifestar el malestar per l'endarreriment de les actuacions del Pla Integral. Durant la segona quinzena de setembre es constituirà la comissió de seguiment i s'iniciaran les actuacions. També s'ha parlat d'algunes intervencions de la Brigada Ràpida, el local de 'Associació de Veïns i de la previsiçó de diferents reunions al voltant d'aquest temes.

Benvinguts i benvingudes al blog de l'Associació de Veïns de la Part Alta de Tarragona

A la darrera assemblea de veïns de la Part Alta, el passat 24 de juliol, ens vam comprometre a què hi hauria un fòrum en què qui ho desitgés pogués opinar en relació al tema de l'assemblea informativa (les terrasses de bars i restaurants) o sobre qualsevol altra dels molts que ens afecten. Estem preparant la web de l'Associació de Veïns de la Part Alta i també hem parlat de fer un butlletí trimestral que podria sortir enguany però atès que la cosa s'està demorant a causa d'algun problema amb què ens estem trobant creiem que no podem estar sense contacte amb les persones que poden informar-se i/o informar de les moltíssimes coses que estan passant i ens afecten, com la problemàtica de la circulació i l'aparcament (el de Jaume I, per exemple), la recollida de la brossa, la brutícia, la falta d'equipaments, les càmeres... o de les moltes que NO estan passant, com el Pla Integral de la Part Alta, per posar un exemple, a través d'internet.
D'ací unes hores tenim una reunió amb l'alcalde de la ciutat i creiem que pot anar sobre un tema important per la qual cosa cal donar la màxima informació sobre el resultat de la reunió. Per aquests motiu ens hem decidit a posar en marxa, mentres no estigui disponible la web, si més no, aquest blog.
La intenció, també, és poder posar a l'abast de qui ho desitgi tota la informació sobre l'activitat de la Junta i, sobretot, sobre les problemàtiques que ens afecten. Una l'hem de posar, principalment, nosaltres. L'altre la podem posar entre tots i totes.
A més de l'adreça de correu partaltatgna@gmail.com tenim associats@partalta.com i la possibilitat que deixeu els vostres comentaris, suggeriments, crítiques... en els diferents posts que anirem penjant.
Seria bo que qui vulgui fer algun comentari el defensi i s'identifiqui, però no hi ha cap problema si, pel motiu que sigui, prefereix fer-lo des de l'anonimat. Això sí, demanem respecte i no caure en desqualificacions i insults. Els administradors dels blogs són responsables dels comentaris que hi surtin per la qual cosa, per una banda, volem deixar clar que no ens en fem responsables i, per altra, que, per si un cas, si cal, els moderarem.
Anirem penjant informació, documents, activitats a desenvolupar (vam demanar subvenció a l'Ajuntament per a poder-ne realitzar), actes de les reunions de la Junta i de les Assemblees, etc. i també anirem creant noves seccions.
Benvinguts i benvingudes a aquest espai que també és vostre.

Acta reunió Junta 30 de juliol de 2008

30 de juliol de 2008

Amb l’assistència de Gabriel Coy, Pilar Bueno, Mònica López, Xavier Fortuny i Josep Maria Yago es va acordar:

- Atès el canvi de domicili d’Aura Gispert que assumia la funció de Secretaria, aquesta funció passa a ser assumida per Núria Soler.

- Donar d’alta els/les següents socis/es:

o Carmen Sanjurjo Alvarez

o Fernando Zamora Marin

o Armand Roig Monné

o Maria Massagué Roman

- Truquem al Miquel (Belmonte) i quedem en quèel proper dilluns la web estarà activa. Amb Fòrum en el qual caldrà registrar-se per participar-hi.

- Repassem les activitats que es van proposar a la darrera reunió i en resulta:

o Danses d’arreu del món (se n’encarrega Núria)

o Senyalització cultural. Acordem que cal reclamar-ho per tal que se n’encarregui l’Ajuntament, directament o mitjançant la Llei de barris.

o Plafons informatius per penjar informacions relacionades amb la Part Alta i amb l’Associació. Cal reclamar-ho a l’Ajuntament.

o Entrada gratuïta museus. Reclamar l’entrada gratuïta als museus i/o el passi tarragoní gratuïs pels habitants de la Part Alta. El Xavier en parlarà amb el Magí Seritjol.

o Dinamització infantil (tallers al carrer). La Núria n’ha de parlar amb la gent de Fent Camí.

o Rutes turístiques Museu d’Història (2 dissabtes a la 1a quinzena de setembre). En Xavier en parlarà amb el Magí Seritjol.

o Xerrades (Reforma Raval, models de ciutat...). Marc del Jesús.

o Itineraris i rutes (ruta eat mitjana, Vicent Andrés Estellés, guerra civil, etc.). En Josep Maria en parlarà amb el Jordi Rovira (Itinere) i es remarca que seria molt convenient poder comptar amb l’assessorament de veïns i veïnes del barri per preparar-ne.

o Comunicació amb el veïnat (revista?). Valorem la importància de la comunicació amb el veïnat, mitjançant la web i una possible revista. Acordem començar a analitzar la possibilitat d’editar-ne una, per exemple, amb periodicitat trimestral.

o Tasts. Xavier Fortuny.

o tema mobbing. Marc del Jesus.

o També es comenta la possibilitat de celebrar una castanyada popular.

Sense res més per tractar es tanca la sessi´ñoal voltant deles 22,00 h.

Acta de la reunió de Junta del dia 27 d'agost

ACTA DE LA REUNIÓ DE LA JUNTA DE L’ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DE LA PART ALTA – 27 D’AGOST DE 2008

La reunió comença a les 20,15 h. al local de l’Associació al Portal de Sant Antoni.

Amb l’assistència de Gabriel Coy, Juan Carlos Vidal, Pilar Bueno, Manel Rovira, Ramón Ollé i Josep Maria Yago es debaten diferents qüestions i s’acorda:

- Reunió amb l’Alcalde: L’Alcaldia ha convocat la Junta de l’Associació demà, 28 d’agost, a les 9 del matí a l’Ajuntament. Tot sembla indicar que el motiu de la reunió és l’aparcament de Jaume I. Per tal de poder clarificar la nostra postura es fan diferents hipòtesi de treball i s’acorda que, si tot va com suposem, i se’ns exposa que l’aparcament “inteligent” és inviable, com sembla, i s’ha de convertir en un aparcament convencional allargant el temps de l’obra i reduïnt el nombre de places, la nostra postura giraria al voltant dels següents punts:

o Demanar la màxima informació sobre els motius per considerar inviable l’aparcament intel·ligent.

o Considerem necessari i imprescindible que l’Ajuntament demandi judicialment les persones responsables del malversament de diners i el conjunt de molèsties que han patit els veïns dels voltants amb la construcció d’aquest bony.

o Entenem que cal tirar endavant amb la màxima urgència un aparcament públic al Passeig de Sant Antoni, cercant solucions, mentrestant, pels veïns i veïnes perjudicats per les demores en trobar aparcament a l’hipotètic aparc. De Jaume I.

o Cal deixar que els veïns i veïnes de la Part Alta opinin i decideixin en relació al bony que hi ha davant l’antic escorxadors i que se n’ha de fer. Es podria obrir un temps per tal de recollir propostes i, passat aquest temps, procedir a fer una consulta popular per decidir-ho.

o La nostra postura seria aquesta però si haguéssim de decidir en aquest moment, amb la informació que tenim, creiem que un aparcament convencional sense sortides a l’exterior de la Part Alta no és viable i caldria tapar el forat i deixar una gran plaça, plana, sense escales.

- La Junta accepta la dimissió d’Aura Gispert que s’ha traslladat a residir a Barcelona.

- S’acorda posar en marxa el blog de l’Associació de Veïns de la Part Alta mentre no estigui operativa, si més no, la web. En els fòrums o comentaris hi hauria de poder participar qualsevol veí/veïna que ho desitgi (associats o no). L’adreça del blog és http://blogpartalta.blogspot.com

- En relació a la cessió del primer pis del local municipal ubicat al Portal de Sant Antoni, acordem presentar recurs demanant les dues plantes (a excepció de l’espai que ocupen els geganters del carrer Merceria) ateses les converses mantingudes fins al moment amb diferents regidors/res i, sobretot, entre d’altres factors, que a la primera planta no hi poden accedir persones grans ni amb discapacitat.

- S’informa que es va lliurar relacions de fotografies recollint diferents desperfectes a la Part Alta al regidor i responsables de la Brigada Municipal i del Pla Integral de la Part Alta.

- S’acorda exigir, en la reunió de demà a l’Alcaldia, que es constituexin les comissions previstes en la normativa de la Llei de barris abans de l’1 d’octubre.

- S’informa de diferents qüestions relacionades amb el Pla Integral esmentat i es tanca la sessió, en el lloc abans esmentat, al voltant de les 22,00 h.

16/8/08

Pla Integral Part Alta de Tarragona


Un dels documents importants: Pla Integral Part Alta de Tarragona

Acta de l'assemblea de Veïns del 24 de juny de 2008 - Terrasses

Amb l’assistència d’unes 80 persones es va celebrar, el passat 24 de juliol, l’Assemblea informativa convocada per l’Associació de Veïns de la Part Alta per parlar de les terrasses dels bars i restaurants.

Des de la taula es va fer un breu resum de la situació i es recorda els punts principals del procés:

- 12de juny. Reunió entre restauradors, Ajuntament i Associació de Veïns. Els propietaris de locals manifesten el seu interes en ampliar espais i horaris.
- 18 de juny. La Junta de l’Associació de Veïns, tenint en compte el malestar de força veïns, considerà que, en aquest moment, no hi ha res a negociar i que, en tot cas, se’n podria parlar de cara al proper estiu en funció de la relació entre restauradors i veïns i de l’aclariment de diferents aspectes sobre llicències, espai, terrasses, nombre de taules, soroll...)
- 15 de juliol. Reunió entre veïns i Ajuntament. Els veïns exposen les molèsties ocasionades per alguns locals i, finalment, l’Ajuntament es compromet a aplicar la normativa vigent pel que fa a espais i horaris. L’Ajuntament ho recordarà per escrit als locals de restauració i després aixecarà les actes corresponents i sancionarà als locals que la incompleixin. Hi ha prevista una nova reunió de seguiment pel 7 d’agost.
- En l’escrit de l’Ajuntament es recorda que la Generalitat és qui te a veure amb els locals i l’Ajuntament amb les terrasses. L’horari fixat per la normativa, per les terrasses, és fins a la una de la matinada els dies laborables i fins a les 2 els caps de setmana i vigílies de festa. A partir de les 23 h. cal respectar el descans dels veïns. No es pot utilitzar l’espai públic per emmagatzemar taules i cadires, etc.

Seguidament s’obre un torn de paraules per tal que tothom que ho desitgi pugui dir la seva.

Diferents veïns i veïnes exposen la seva molèstia per la música i soroll de diferents locals. També hi ha opinions en el sentit que l’Ajuntament és el primer a incomplir la normativa fent soroll amb les màquines de la neteja o concentrant verbenes i altres actes a la part alta. Es reclama respecte pels horaris i hi ha força dubtes pel que fa a les llicències d’activitat d’alguns locals. Un parell de veïns que pateixen molèsties pels fums del restaurant la Cucafera exposen la situació d’indefensió que pateixen.

El debat s’encén una mica al discutir un parell de veïnes, relacionades amb un local, amb el president de l’Associació en relació a si hi ha o no acta de la primera reunió. Finalment, s’acorda que se’ls farà arribar una còpia.

Hi ha un parell d’opinions en relació a un gual del carrer Merceria al qual, sovint, no es pot accedir i al rebuig a la instal•lació de cameres a la zona de Misser Sitges, Mediona i Plaça Sant Miquel.

Es clou l’assemblea després d’agrair l’assistència i les aportacions que es traslladaran a la propera reunió amb el regidor Carlos Castillo.

15/8/08

Acta del 25 de març de 2008

La reunió que estava convocada a les 8 del vespre es va iniciar al voltant de dos quarts de 9, amb l’assistència de les següents persones: Gabriel Coy, Manel Rovira, Juan Carlos Vidal i Josep Maria Yago (quatre sobre quinze membres). Posteriorment es van incorporar Pilar Bueno, Marc del Jesús i Xavier Fortuny. S’havien excusat Mónica i Oriol. La reunió va finalitzar a ¾ i 5 d’onze de la nit amb la presència de Gabriel Coy, Manel Rovira, Marc del Jesús i Josep Maria Yago

Ordre del dia:

- Lectura de l'acta de la sessió anterior
- Resum de la reunió amb Rosa Rossell (regidora de barri)
- Llei de barris: Regidora Carmen Crespo desprès d'aquesta setmana posar fil a l'agulla sobre la llei de Barris, a mes canal català vol entrevistar-nos (Francesc Jerez)
- Cap Muralles (Urgències, J.M.Yago)
- M.J.Belmonte (informàtica)
- Tema activitats diverses i lúdiques de la AAVV
- Tema Subvenció
- Tema Inauguració del local de l'AAVV.
- Xavier Fortuny tema: comerç
- Tema Federació segle XXI
- Nuria Soler Centre Civic (parquing Jaume I)
- Aura Gispert Futur Centre Civic Reunió ICAC
- Placa AAVV (Pilar Bueno)
- Tema portar la fulla de socis especialment la junta.
- Tema Juan Carlos Vidal i Aura Gispert fotocopia DNI.
- Tema Reunió dimecres 26 hora 10.30, lloc ajuntament (alcaldia) presentació i exposició de temes amb l'alcalde Ballesteros.


- La reunió va començar amb la lectura de l’acta de la sessió anterior que es va aprovar després de modificar l’apartat referent al Centre Cívic de la Part Alta afegint la següent frase “que pot esdevenir el futur Centre Cívic de la Part Alta”.

- Aura Gispert Futur Centre Civic Reunió ICAC: Mentre llegíem l’acta es va presentar el representant de l’ICAC amb qui havíem quedat per parlar de l’antic mercat del Fòrum, arran rumors, comentaris i altres “anècdotes”. Després d’explicar com va anar tot el relacionat amb la cessió de l’espai, el seu condicionament i finançament (de les obres), etc. així com la creació de l’ICAC. Com a resum del parlat en resultaria que la gent del ICAC estan interessats en guanyar espai i veurien bé el trasllat a la Tabacalera sempre i quan es resolgui l’adequació del nou espai i la devolució del crèdit pendent per les obres realitzades. L’Associació de Veïns, per altra banda, també està interessada en que es resolgui aquest tema per tal que l’antic mercat reverteixi a la Part Alta i esdevingui Centre Cívic. Ambdues parts veuen que caldria animar l’Ajuntament (que ja havia manifestat la seva presdisposició favorable) a enllestir el tema a la major brevetat possible.

- En relació a l’acta anterior, Gabi explica que l’obertura dels col•legis fora de l’horari escolar és imminent i que s’ha demanat que els veïns puguin accedir a les instal•lacions de CN Tarraco amb un preu similar al del Poliesportiu de Campclar.

- Resum de la reunió amb Rosa Rossell (regidora de barri): A la reunió hi van acudir Gabriel Coy, Manel Rovira i Josep Maria Yago que coincideixen en qualificar-la de mancada de solucions per les problemàtiues exposades. El darrer dilluns de cada mes, la regidora atendrà les veïnes i veïns que ho desitgin a la Casa Canals (té ascensor). Necessitem que el/la regidor/a de barri tingui més capacitat de resolució, ha de ser una mena de finestreta única i no de derivació cap a altres regidors/res.

- Llei de barris: Regidora Carmen Crespo desprès d'aquesta setmana posar fil a l'agulla sobre la llei de Barris, a mes canal català vol entrevistar-nos (Francesc Jerez)

- Cap Muralles (Urgències), J.M.Yago explica que el dia 12 de març hi havia una reunió al CAP Muralles per formar un grup de treball per obtenir informació per millorar el servei adreçat al seu entorn social. No es va poder anar a la reunió per coincidir amb les jornades del POUM i es va enviar un email comunicant-ho i mostrant el nostre interès en estar al corrent de tot el que tingui a veure amb aquest tema i, en especial, al tema Urgències.
- M.J.Belmonte (informàtica): Sembla que, després d’algunes incidències (exàmens, etc.) es reemprendrà tot el relacionat amb la web de la Part Alta, llistes de correu, llistats de socis, etc. que és urgentíssim.
- Tema activitats diverses i lúdiques de la AAVV :
- Subvenció AAVV Ajuntament: El termini s’acaba el dia 7 d’abril. Gabi ha anat recopilant documents però tenim tota una sèrie de dubtes sobre les bases que demà intentarem aclarir anant a Relacions Ciutadanes.
- Tema Inauguració del local de l'AAVV: Valoració positiva. Hi van acudir al voltant de 80 persones i l’alcalde i alguns regidors.
- Xavier Fortuny tema: comerç: Espimsa ha desafectat el mercat del Fòrum. Ara es preveu la preparació i convocatòria d’un concurs perquè alguna empresa assumeixi mercats (incloent en el mateix paquet, el mercat central, Torreforta i la Part Alta). A l’Associació ens interessa que la població de la zona pugui cobrir les seves necessitats de compra de productes (prod. Fresc, ecològic, multiproducte...) dins la Part Alta.
- Tema Federació segle XXI: Josep Maria explica que, actualment, hi ha dues federacions d’associacions de Veïns: la Federació d’Associacions de Veïns i la Federació S. XXI (podríem distingir-les, entre d’altres aspectes, per l’adscripció “política” de cadascuna, socialista la primera, convergent la segona. A banda hi ha una Coordinadora d’Entitats creada al voltant de la figura d’A. Juàrez. L’Associació de Veïns de la Part Alta, per decissió d’una Junta anterior, forma part de la Fed. S. XXI. Quedem en que, atès el grau de politització i els escasos beneficis que podem obtenir, de moment, és preferible no figurar adscrits a cap. Pr aquest motiu ens donarem de baixa de la Fed. S. XXI. Gabi, a més, explica que, fa poc, va acudir a una reunió de la Fed. S. XXI en què es va parlar de l’aigua. El tema es va deixar pendent de diferents estudis i debats. Als pocs dies els diaris publicaven que la Coord. d’Entitats i la Fed. S. XXI protestaven per la cessió de l’aigua.
- Núria Soler Centre Civic (aparcament Jaume I): La persona que gestiona els locals situats a l’aparcament de Jaume I va demanar suport de l’Associació (?) per obtenir subvencions. No reconeixem els locals com a Centre Cívic, ignorem com es gestionen i optem per desmarcar-nos del tema.
- Placa AAVV (Pilar Bueno): Ja tenim placa a l’entrada però està malament (Associacó enlloc d’Associació)
- Es recorda que cal portar la fulla d’actualització de dades, especialment els membres de la Junta.
- Tema Reunió dimecres 26 hora 10.30, lloc ajuntament (alcaldia) presentació i exposició de temes amb l'alcalde Ballesteros.
- Acordem enviar un escrit i el full d’inscripció a les persones que es volien donar d’alta com a socis abans de la darrera assemblea.
- És important actualitzar les dades dels socis per tal de poder donar d’alta les persones que ho hagin demanat i que compleixin els requisits, així com donar de baixa les persones de les quals no tenim dades de contacte. Més endavant, en funció, de l’actualització de dades dels socis caldrà enviar cartes a les persones que no ens les hagin facilitat i que no hagin abonat la quota advertint-los que si no actualitzen ni paguen la quota caldrà donar-los de baixa. Els llistats d’altes i baixes hauran de constar en acta.


Tarragona, 25 de març de 2008

Acta del 27 de febrer de 2008

La reunió que estava convocada a les 8 del vespre es va iniciar al voltant de dos quarts de 9, amb l’assistència de les següents persones: Gabriel Coy, Manel Rovira, Francesc Jerez, Pilar Bueno i Josep Maria Yago. Posteriorment es van anar incorporant Ramón Ollé, Marc del Jesús i Xavier Fortuny. S’havien excusat Juan Carlos Vidal, Mónica, núria, Oriol Grau i Aura Gispert.

En primer lloc aprovem l’ordre del dia de la reunió, a partir del que havia enviat per email Gabriel Coy, i, seguidament, després d’un ric debat (potser massa), passem a acordar el següent:

- Carta Carles Castillo – Propostes Bus: Donem suport a l’escrit que va enviar Gabriel Coy en relació a l’estudi d’una línia perimetral amb un mini bus i que enllaci la Part Alta amb altres indrets de la ciutat però quedem en que Gabriel Coy s’adreçarà de nou al regidor per demanar que, mentrestant, s’hauria d’anar posant parades del bus al CAP Muralles i a la Catedral amb la finalitat de facilitar la comunicació amb aquests dos llocs.

- Aparcament Jaume I: Josep Ma Yago informa que, a partir de la petició de llicència d’activitat de l’aparcament, l’Ajuntament va notificar aquest fet als veïns dels carrers propers amb alguns dels quals es va celebrar una reunió al local de l’Associació. Un parell de Veïns havien presentat al·legacions i a partir d’aquestes es va preparar un conjunt d’al·legacions com a Associació de Veïns i es van fer còpies de l’escrit per tal que els veïns/nes que ho desitgin puguin presentar-ne també. En una recent reunió amb Lola Herrera es va demanar que pugui mantenir alguna reunió amb els veïns.

- Carme Crespo – Pla Integral de la Part Alta: Es va celebrar una reunió en què ens va explicar que cal concretar les actuacions de tipus urbanístic a realitzar per la qual cosa l’Ajuntament contractarà un equip tècnic, que l’Associació formarà part de la Comissió de Seguiment i d’una altra de caràcter tècnic i que podem enviar propostes (no d’urbanisme) per posar ja en marxa. Acordem que cal repassar el projecte per enviar propostes d’actuació a la llista (Francesc Jerez coordina aquest tema) i que cal demanar que es posin en marxa, ja, les comissions de treball del Pla.

- Legalització papers Junta: Probablement demà, Gabi enllestirà el tema. S’ha passat tota la informació al respecte a l’Ajuntament. Per qüestió legal i per disponibilitat i proximitat tinbdran firma en el compte corrent les següents persones: Gabriel Coy Sánchez, Juan Carlos Vidal Fernández, Manel Rovira Olivé, Anna Gispert Giralt, Francesc JerezMartí, Pilar Bueno Collado i Xavier Fortuny Guinart.

- Servei Urgències CAP Muralles: sembla que Salut preveu traslladar el servei d’urgències del CAP Muralles a Joan XXIII per la qual cosa veiem bé contactar ambaltres Associacions de Veïns afectades per tal de mostrar la nostra voluntat que es mantingui.

- Tancament espais i reparacions: El president informa que, en una conversa informal, amb l’Alcalde es va parlar del tancament (a la nit) del Parc de Saavedra i el Camp de Mart així com de la reparació de la glorieta del Passeig de Sant Antoni. Diferents membres de la Junta mostren el seu rebuig al tancament d’espais públics i indiquen que caldria obrir els patis del col·legi Saavedra per tal que els nanos que hi van a jugar no s’arrisquin saltant la tanca. Aquesta petició serà un fet properament a tots els col·legis que obriran els patis totes les tardesi caps de setmana.

- Local Associació de Veïns: Actualment l’Associació tan sols disposa del pis superior (pendent d’alguns tràmits com inspecció tècnica, exposició pública, etc.). Acordem reclamar, també, la planta baixa i preparar algun tipus de calendarització per tal que veïns i veïnes puguin utilitzar aquests espais per activitats: reunions, tallers, actes... en el ben entès que no es preveuen locals fixes per a ningú.

- Regidora de barri: Dilluns es va celebrar la reunió per exposar el “decàleg” de prioritats de la Junta de l’Associació a la regidora de barri, Rosa Rosell. La regidora no va poder assistir a la reunió car estava en una sessió del consell Plenari i, en el seu lloc, hi van assistir havia la secretaria del grup municipal d’esquerra i el Sr. Menchón a qui es van explicar els punts i es va lliurar el document.

- La direcció de l’Institut Català d’Arqueologia ha demanat una reunió amb la Junta per parlar de l’espai que ocupa, arran de comentaris i actuacions en el sentit que pot esdevenir el futur Centre Cívic de la Part Alta.

- Pilar Bueno i Josep Ma Yago informen que assistiran com a testimonis de la defensa al judici contra els ocupants de la Colomera (Pilar pel coneixement de la situació de la casa i del desnonament de la darrera llogatera i Josep Maria pel coneixement de les activitats socials en el barri i a la Colomera).

- Josep Maria Yago renuncia a fer de portaveu i responsable de relacions amb la premsa atès que ambdues funcions no tenen cap sentit en l’actualitat (els mitjans mantenen una relació quotidiana i fluida amb el president) i ja donarà un cop de ma en les àrees de Llei de barris i/o urbanisme (habitatge).

Tanquem la reunió, en el lloc i dat esmentats al principi, al voltant d’un quart d’onze de la nit.

Acta del 17 de gener de 2008

La reunió que estava convocada a les 8 del vespre es va iniciar al voltant de dos quarts de 9, amb l’assistència de les següents persones: Gabriel Coy, Juan Carlos Vidal, Manel Rovira, Francesc Jerez, Pilar Bueno, Xavier Fortuny, Miquel J. Belmonte, Eduard Trigos, Marc del Jesús i Josep Maria Yago. Posteriorment s’incorporà Aura Gispert.

En primer lloc establim l’ordre del dia de la reunió i, seguidament, passem a debatre i acordar el següent:

- cartes retornades: Quedem en què Manel J. intentarà aclarir les dades desactualitzades o errònees. En el cas que no es puguin actualitzar prepararà una llista i en una reunió de Junta procedirem a donar de baixa com a socies les persones que hi hagi fent constar en acta la dita relació.

- Manel J. informa sobre les adreces d’email de tots/es els/les membres de la Junta, configuració de contrasenyes, i dels correus per compartir informació entre tots/es els/les membres de la Junta i associats.

- En relació a la web, (http://www.partalta.es ) comentem que, entre d’altres continguts, comptarà amb les actes de les reunions de la Junta, una secció de notícies sobre la Part Alta, fòrum, butlleta d’associació, etc. Per l’accès a determinades seccions caldrà acreditar-se. El domini partalta.cat no el podem utilitzar perquè ja està adquirit (Manel J. explica tots els detalls d’aquest tema).

- Acordem enviar un escrit a tots/es els/les socis/es, informant de l’acord de l’assemblea de 22 de desembre de 2007 pel que fa a la quota, i demanant l’actualització de les dades. El full emplenat es podrà lliurar a la Pilar Bueno o a la Queveda o a la Bodega. En principi es preveu que una de les dades del full d’associació és el número de compte bancari per poder girar els rebuts (en el cas que algú no el vulgui facilitar haurem de parlar amb la persona per cercar alternatives). Estar al corrent en el pagament de la quota és imprescindible perparticipar a les assembles i en altres activitats de l’associació.

- S’enviaran escrits de presentació a l’Alcalde, a tots els grups municipals i a la regidora de la Part Alta.

- Es mantindrà una entrevista amb l’equip de govern en la qual el portaveu de la Junta haurà d’exposar els punts que volem treballar. Els punts apareixen en un document que debatem i que redactarà amb les aportacions del debat i enviarà per correu electrònic En Xavier Fortuny. El document s’adjuntarà a aquesta acta. En l’entrevista demanarem, també, que se’ns faciliti el contacte amb tècnics responsables dels diferents temes.

- La Junta és reunirà, com a mínim, el darrer dimarts de cada mes. A banda d’aquesta reunió es faran les que calguin (de tota la Junta o de part dels seus membres en funció del treball de les àrees, que funcionen amb independència). S’hauria de procurar que tothom estigui assabentat de tot per la qual cosa s’acorda que circuli la informació per la llista de correu, sobretot pel que fa a possibles reunions amb regidors de l’Ajuntament.

- En Xavier Fortuny informa de la reactivació de l’associació de comerciants del barri.

- Hi ha pendents reunions amb Carme Crespo i amb la Coordinadora de Centres Cívics.

- Es comenten un parell de queixes i propostes de veïns (tarja residents i farola)

- Pel que fa a les persones que havien sol·licitat l’alta com a socis abans de la darrera assemblea s’acorda envia’ls-hi l’escrit d’actualització de dades i decidirem sobre l’alta un cop rebut el full.

Després que el president faciliti el núm. de compte bancari de l’Associació per tal que tots/es els/les membres de la Junta puguin ingressar la quota anual tanquem la reunió, en el lloc i dat esmentats al principi, al voltant de dos quarts d’onze de la nit.